четверг, 3 ноября 2011 г.

Eriksoni teooriale tuginedes lapse isiksuse arenguastme kirjeldus: sensomotoorne tase


Initsiatiiv versus süü
(3-6.a.) – selles faasis on peamine konflikt lapse püüdluse
vahel alustada toiminguid iseseisvalt ja süütunde vahel teiselt poolt, mis tuleneb
sellise käitumise mittesoovitud ja ootamatute tagajärgede poolt. Kui lapse
iseseisvuspüüetele reageerida positiivselt, aitab see lastel ka seda kriisi positiivselt
lahendada (kui laps soovib ise mingi uue tegevusega algust teha, siis ei tohiks teda
takistada, kuna hiljem ei pruugi laps üldse enam oma võimeid usaldada).


Näide:
Selles vanuses proovib laps hakata ennast ise riidesse panema. Kui nüüd ema teda takistab, see tähendab, et on võib-olla isegi lapse peale veidi pahane, et see ise riidesse tahab panna, sest alguses lähevad ikka pluusid pahempidi selga ja püksid tagurpidi jalga, siis lapsel kaob initsiatiiv ja ta võib tunda süütundeid, sest ta tunnetab, et ema ei toeta tema tegevust ja on pahane. Ema peaks laskma lapsel proovida riidessepanekut, ükskõik, kuidas need riided siis ka selga ei läheks, et lapse initsiatiivi mitte maha suruda. Kui last selles eaperioodis alla suruda, siis ta hiljem võib-olla ei soovigi ennast riietada.

 http://226996.edicypages.com/files/Erik_Erikson.pdf

1 комментарий:

  1. Ole hea Ksenia ja tee see töö uuesti. Hetkel ei vasta töö nõuetele. Palun loe lapse psühhosostsiaalset arengut käsitlevat kirjandust, tugine E. Eriksoni teooriale. Seejärel vali üks lapse isiksuse arenguaste, kirjelda seda ja too selle mõistmiseks näiteid. Tööd põnevusega ootama jäädes!

    ОтветитьУдалить