суббота, 29 октября 2011 г.

Lapse kognitiivne areng, mõistete kirjeldamine

Assimilatsioon ja akommodatsioon on Jean Piaget' õppimisteooria keskne kontseptsioonipaar.

Assimilatiivse õppe puhul lõimitakse uued õppeained õppija olemasolevate struktuuridega. Olemasolevaid kognitiivseid struktuure saab parendada ja mitmekesistada tasakaalustatud ja progressiivses keskkonnas. Ent siin on tegu lisaõppega

Akommodatiivse õppe puhul lõhutakse olemasolevad kognitiivsed struktuurid ja luuakse uued. Tegu on hoopis teistsuguse õppeprotsessiga, mida iseloomustavad restruktureerimine ja lammutamine. Olemasolevad kognitiivsed struktuurid ei pruugi aga olla konkreetse olukorra jaoks piisavad ja õppija peab ennast ületama.

Kohandavat õpet võib nimetada takistusi kõrvaldavaks õppeprotsessiks. Tegu on õppega, mille puhul õppija edasiminek avaldub kõige selgemalt. Akommodatiivsed protsessid võivad olla lühiajalised ja järsud, ent ulatuda ka pikemale perioodile, mil õppija näeb teatud küsimuse kallal ränka vaeva ja omandab järk-järgult uue arusaama.

http://lepo.it.da.ut.ee/~lehti/opidisain/ptk1/113_ppimine__lhikokkuvte.html

1 комментарий: